19/11/2024
20/11/2024
26/11/2024
27/11/2024

Wie zijn wij

Wat doe je:
– Als je computer is vastgelopen?
– als je cd-speler niet meer open wil?
– Als je Senseo-apparaat het niet meer doet?
– Met een stofzuiger die kapot is?
– Met je broek of rok etc, die te lang is?
– Met een stoelpoot die gelijmd moet worden?
Leer bij ons een band plakken

Weggooien? Mooi niet! Kom naar het Repair Cafe Lelystad!!!

Repair Cafés zijn gratis toegankelijke bijeenkomsten die draaien om (samen) repareren. Op de locatie waar het Repair Café wordt gehouden, is gereedschap en materiaal aanwezig om alle mogelijke reparaties uit te voeren. Op kleding, meubels, elektrische apparaten, fietsen, speelgoed etc. Ook zijn deskundige vrijwilligers aanwezig, met reparatiekennis en – vaardigheden op allerlei terreinen.

Bezoekers nemen van thuis kapotte spullen mee. In het Repair Café gaan ze samen met de deskundigen aan de slag. Zo valt er altijd wel wat te leren. Wie niets heeft om te repareren, neemt een kop koffie of thee. Of gaat helpen bij een reparatie van iemand anders. Je kunt ook altijd inspiratie opdoen aan de leestafel, waar boeken over repareren en klussen ter inzage liggen. Lees de huisregels die in het Repair Café worden gehanteerd.

Repair Café Lelystad betekent:

         * Repareren door enthousiaste vrijwilligers: ervaren vakmensen
         * Elkaar ontmoeten in een vriendelijke ontspannen sfeer
         * Leren van elkaar
         * Duurzaam: minder weggooien dus minder CO2-uitstoot

Rolf Captijn

 

Rol: Voorzitter
Sinds: 2016

Heeft op papier de dagelijkse leiding van RCL. Zit onze vergaderingen voor en beheert samen met de gastvrouwen de werkadministratie. Valt in voor secretaris bij ontstentenis. Is verantwoordelijk voor onderhoud van de werkplaats en de daar gebruikte gereedschappen en materialen. Valt in als er geen gastvrouw is en is vertrouwenspersoon/mediator bij conflicten en persoonlijke zaken het team betreffend. Houdt de werkplaats voldoende schoon en zorgt voor de catering. Beheerder en medegebruiker van onze werkauto waarbij een kostenverdeling is afgesproken met de penningmeester. Is tussenpersoon voor Centrada, Centraal Beheer en Gemeente Lelystad. Technisch aanspreekpunt tussen klant en monteur bij geschillen. Is eindverantwoordelijk voor het gebruik van de werkplaats en sleutelbewaarder van het pand.
Email: Contactformulier

Mieke Rovers

Rol: Secretaris
Sinds: 2016

Dagelijkse administratie en klantencontact, hulpvragen en registratie van stukken van RCL alsmede in-en uitgaande post. Spin in het web bij evt klachten en de afhandeling daarvan. Notuleert bij onze vergaderingen en is leidinggevende aan ons naaistersteam en verantwoordelijk voor de machines.
Email: Contactformulier

Ger de Vos

Rol: Penningmeester
Sinds: 2018

Eindverantwoordelijk voor alle geldzaken binnen RCL. Beheerder van de administratie en de bankrekening. Voert met regelmaat stukken aan om aan te tonen hoe wij ervoor staan. Is aanspreekpunt voor subsidieaanvragen. Eindverantwoordelijk voor de afdrachten van onze sessies en eindbeheer van onze pinautomaat. Wordt jaarlijks gecontroleerd door de tweekoppige kascommissie. Om de twee jaar andere leden.
Email: Contactformulier

Erwin Borgman

Rol: Algemeen Bestuurslid
Sinds: 2019

Webmaster van de RCLwebsite. Leidinggevende computerteam met Stephan Schwindt als plaatsvervanger. Digitale ondersteuning klantenbonnen en secretariaat. Troubleshooter bij softwareproblemen. BHV verantwoordelijke.
Email: Contactformulier

Martin Baks

Rol: Algemeen Bestuurslid
Sinds: 2020

Praktijkondersteuner nieuwe monteurs. Educatiemedewerker energielessen bovenbouw L.O. verantwoordelijk voor de recycling en afvalstromen van RCL.
Email: Contactformulier